Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

αντικαταστήσετε τα τρόφιμα που απαγορεύονται.


ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ:


Πάρα πολλοί είναι αυτοί που πρέπει να αποφεύγουν το λευκό ψωμί λόγω της γλουτένης που περιέχεται στο σιτάρι. Σε κάποιους συνιστάται το ψωμί σίκαλης. Εδώ θα πρέπει να ξέρετε ότι το ψωμί σίκαλης που πωλείται στα αρτοποιεία δεν είναι από σκέτο αλεύρι σίκαλης, αλλά μίξη αλεύρων σίκαλης και σταριού. Σε βιολογικά καταστήματα θα βρείτε διάφορα είδη αλευριού όπως: αλεύρι σίκαλης, κριθαριού, βρώμης, κεχριού, φαγόπυρου, λιναρόσπορου, καλαμποκιού, ρυζιού, ρεβιθιού, ντίνκελ και αμάρανθου (περιέχουν ελάχιστη γλουτένη και είναι πολύ καλά ανεκτά από άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη). Υπάρχουν επίσης και έτοιμα μίγματα αλεύρων χωρίς γλουτένη για λευκό και σκούρο ψωμί. Με τα προϊόντα αυτά μπορείτε να κάνετε τόσο το ψωμί σας, όσο και τα γλυκίσματά σας.

 Αντί για κακάο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χαρουπάλευρο Θα βρείτε επίσης και προζύμι χωρίς γλουτένη.


Χαρουπάλευρο
Κοινώς «χαρουπόσκονη» (carob powder). Έχει χαρακτηριστική μυρωδιά και το χρώμα του κακάου, το οποίο μπορεί να υποκαταστήσει, μερικώς ή ολικώς, σε όλες τις χρήσεις του. Υπάρχει σε δύο βασικές μορφές, το ακατέργαστο και το καβουρδισμένο. Το καβούρδισμα ενισχύει το άρωμα και τη γεύση του τελικού προϊόντος, οπότε αυτό μοιάζει πολύ περισσότερο με το κακάο.
ΧΡΗΣΕΙΣ: Χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική με τον ίδιο τρόπο όπως το κακάο για κέικ, σε κουλουράκια, μπισκότα, μπάρες, σε επιδόρπια, κρέμες, πραλίνες, ζεστά ροφήματα, μιλκσέικ κ.α., προσδίδοντας σε αυτά καφέ-σοκολατί χρώμα και γεύση που θυμίζει σοκολάτα. Επίσης, προστίθεται σε μείγματα αλεύρων, π.χ. μαζί με σταρένιο αλεύρι, για την παρασκευή ψωμιού και αρτοσκευασμάτων, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε φαγητά, π.χ. στο μαγείρεμα χοιρινού κρέατος, ανακατεμένο με μαγειρεμένα φασόλια ή μέσα σε σάλτσες μπάρμπεκιου.
ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΥΣΤΙΚΑ: Η συνήθης αναλογία υποκατάστασης του κακάου σε σκόνη με το καβουρδισμένο χαρουπάλευρο είναι 1 προς 1 (ίση ποσότητα). Λόγω όμως της γλυκιάς γεύσης του χαρουπάλευρου ίσως χρειαστεί να μειώσετε αρκετά τη ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά που χρησιμοποιείτε. Αν δεν σας αρέσει η ελαφρώς πιο σπυρωτή υφή που δίνει στα ψημένα γλυκά, θα πρέπει επίσης να αυξήσετε τη λιπαρή ουσία που χρησιμοποιείτε, βάζοντας π.χ. λίγο παραπάνω βούτυρο, μαργαρίνη, ελαιόλαδο ή ταχίνι. Για να αντικαταστήσετε τη ρευστή σοκολάτα, αναμείξτε πρώτα το χαρουπάλευρο με λίγο νερό.
Πού θα βρω προϊόντα με χαρούπι;
Σίγουρα σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα και προϊόντα υγιεινής διατροφής, ενδεχομένως σε μεγάλα σούπερ μάρκετ και πρατήρια άρτου.
Προσοχή όμως: Επειδή μερικοί κατασκευαστές προσθέτουν επιπλέον συστατικά, όπως κακάο, ζάχαρη κ.ά., διαβάστε προσεκτικά τη συσκευασία του προϊόντος που σας ενδιαφέρει και βεβαιωθείτε για τα συστατικά του, π.χ. χαρουπάλευρο: «100% σκόνη από χαρούπια».

γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα

Άτομα με ευαισθησία στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα μπορούν να αντικαταστήσουν 
το γάλα με φυτικά ροφήματα όπως αμυγδαλόγαλα, ροφήματα  βρώμης, ρυζιού, σόγιας κλπ. Κυκλοφορούν τόσο σε φυσική γεύση όσο και με γεύσεις κακάο, βανίλια, φράουλα, μπανάνα κλπ. 
Αντί για τυρί χρησιμοποιείστε Τόφου (μαλακό τυρί από σόγια), το οποίο κι αυτό θα το βρείτε σε διάφορες μορφές και γεύσεις.